mandag den 6. maj 2013

Crumblebarer med hindbær



Da jeg første gang så et billede af denne opskrift var jeg fuldstændig sikker på at den måtte jeg lave en dag. Det blev så i dag sammen med Alexandra. Og det er nok nogle af de bedste crumblebarer, jeg længe har smagt. De syrlige hindbær sammen med dejen der havde et strejf af kanel gjorde dem simpelthen så dejlig frisk. Jeg kan kun sige at den klart kan anbefales. Opskriften her er fra Butter Baking med en minimalistisk justering.. Opskriften er meget enkel, og virkelig hurtig at lave. Vi fik omkring de 12 stk, men det afhænger selvfølgelig af størrelse...


Crumblebarer, ca. 12 stk
150 g saltet smør
110 g flormelis
260 g hvedemel
60 g valnødder
½ tsk stødt kanel
300 g frosne hindbær

Desuden
15 g smør 

Forvarm ovnen til 180 grader. Tildæk formen du skal bage dem i med bagepapir og smør. Blend valnødderne til mel i en foodprocessor. 
Pisk smør og flormelis sammen, til det er cremet og 'fluffy'. Tilsæt mel, valnødder og kanel, og pisk på lav hastighed til dejen begynder at forme sig og hænge en smule mere sammen. Tag ca. 2 ½ dl af dejen fra til toppen. 
Pres resten af dejen ned i formen med bagepapir, så den går ca. 1 cm op. Fordel hindbærrende hen over dejen (det kan se ud som om der er for lidt, men antallet passer), og drys med det sidste dej. Bag dem i ovnen i ca. 40 minutter. Lad den køle helt af før du serverer. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar